آموزش رفع خطای forbidden 403

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب های نوشته : , ,

خطای 403 یکی از روی اعصاب ترین خطاهای شایع در وردپرس هست که البته میتونه عوامل دیگه ای هم داشته باشه اما روی اعصاب ترین چیزیش اینه که شکل جالبی برای یک ادمین سایت نداره و یک ضعف تلقی میشه

میخوام در ادامه بهترین راه های رفع خطای 403 رو براتون بذارم . پس با ما همراه باشید.

درباره خطای 403 : خطای 403 وردپرس به این معنی است که سرور درخواست شما را متوجه شده است، اما اجازه دسترسی به سایت را به شما نمی‌دهد. این وضعیت ممکن است از سمت مدیر سایت عمدی باشد یا به اشتباه پیش بیاید.

چه عواملی باعث ایجاد ارور 403 forbidden می شود؟

قبل از این که مشکل را حل کنید، مهم است که علت ایجاد مشکل را بدانید. در صورتی که در سایت خود با خطای 403 روبرو شدید، دو دلیل احتمالی آن عبارتند از:

  • پرونده .htaccess خراب است
  • پیکربندی مجوزهای پرونده اشتباه است

همچنین ممکن است به دلیل مشکل در افزونه‌ای که در سایت خود استفاده می‌کنید، خطا را مشاهده کرده باشید. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه همه این مشکلات را عیب یابی کنید.

نحوه نمایش خطای 403

بر اساس نوع وب سرور و مرورگر، ممکن است نحوه نمایش این خطا متفاوت باشد. اما وجه مشترک تمام آن‌ها عدد 403 است که به معنی ممنوعیت دسترسی است. در صورتی که برای بازدید هر سایتی یکی از پیام‌های زیر را مشاهده کردید به معنی ممنوعیت دسترسی شما است.

  • Forbidden – You don’t have permission to access / on this server
  • 403 – Forbidden: Access is denied
  • Error 403 – Forbidden
  • 403 – Forbidden Error – You are not allowed to access this address
  • 403 Forbidden – nginx
  • HTTP Error 403 – Forbidden – You do not have permission to access the document or program you requested
  • 403 Forbidden – Access to this resource on the server is denied
  • That’s an error. Your client does not have permission to get URL / from this server
  • You are not authorized to view this page
  • It appears you don’t have permission to access this page

 

نحوه رفع خطای 403 توسط کاربر

اما چگونه ارور 403 forbidden را رفع کنیم؟ در صورتی که این خطا را هنگام بازدید از سایت مشاهده می‌کنید برای رفع ارور می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید.

بارگزاری مجدد صفحه (Refresh page)

به نظر خیلی ساده می‌آید اما در مواقعی که خطا موقت باشد کارساز است. بنابراین در اولین قدم توصیه می‌کنیم که صفحه را رفرش کنید. برای این کار می‌توانید از کلید F5 یا آیکون رفرش، در کنار دامنه استفاده کنید.

چک کردن آدرس

اگر برای وارد شدن به یک سایت نام دامنه را اشتباه وارد کنید، به احتمال زیاد ارور 403 دریافت خواهید کرد. پس یک بار بررسی کنید که آدرس دامنه را بدون اشتباه وارد کرده باشید.

پاک کردن کش مرورگر

مرحله بعدی که به شما توصیه می‌کنیم پاک کردن کوکی‌ها و کش مرورگر است. گاهی ممکن است مشکل سایت حل شده باشد، اما مرورگر خطای 403 را به اصطلاح کش کرده باشد. برای رفع مشکل کش مرورگر خود را پاک کنید تا ارور رفع گردد.

از مرورگر دیگری استفاده کنید

این خطا ممکن است به دلیل تنظیمات مرورگر شما اتفاق بیافتد. از یک مرورگر دیگر برای دسترسی به سایت استفاده کنید. مرورگرهای زیادی از جمله کروم، فایرفاکس، اوپرا و… وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای جستجو در اینترنت استفاده کنید.

رفع ارور 403 توسط صاحب وب سایت

اگر وب سایت شما دچار مشکل شده است و کاربران نمی‌توانند وارد سایتتان شوند، می‌توانید از روش های زیر برای حل خطای 403 forbidden استفاده کنید.

بررسی سطح دسترسی فایل ها

هر پوشه و پرونده در سرور سایت وردپرس شما دارای مجوز پرونده منحصر به فرد خود است. این مجوزها کنترل می‌کنند که چه کسی بتواند محتوای پوشه را مشاهده کند، به یک پوشه دسترسی پیدا کند و…! مجوزهای پرونده با یک عدد سه رقمی نشان داده می‌شوند. حال اگر مشکلی با مجوزهای فایل ایجاد شود، ممکن است خطای 403 رخ بدهد.

از file permissions پنل خود استفاده کنید . دقت کنید معمولاً این اعداد برای پوشه‌ها عدد 755 و برای فایل‌های Php وردپرس 644 تعریف شده است. اگر سطح دسترسی فایل‌های شما متفاوت بود آن‌ها را تغییر داده و درست کنید.

بررسی افزونه ها

در برخی مواقع یک افزونه نامناسب ممکن است باعث ایجاد خطای 403 شود. اگر بعد از نصب یک افزونه دچار ارور 403 شدید حتما آن پلاگین را حذف کنید. اگر بعد از پاک کردن آن مشکل همچنان وجود داشت، تمام پلاگین‌های خود را حذف کنید و سایت را دوباره باز کنید. حذف پلاگین‌ها نیز از طریق وردپرس یا FTP می‌تواند انجام شود.

نحوه غیر فعال کردن افزونه‌ها

به سرور خود متصل شوید:

  • به پوشه “wp-content” بروید.
  • پوشه “plugins” را در داخل پوشه “wp-content” پیدا کنید.
  • روی پوشه “plugins” کلیک راست کرده و تغییر نام را انتخاب کنید.
  • نام پوشه را تغییر دهید. می‌توانید نام آن را هر چیزی که می‌خواهید، بگذارید.
  • به این ترتیب پلاگین‌ها غیر فعال می‌شوند.

اگر مشکل برطرف شده بود به این معنی است که مشکل از یکی از افزونه‌های شما است. برای پیدا کردن افزونه‌ی خراب، آن‌ها را یکی یکی فعال کنید و سایت را چک کنید. در صورتی که مشکل از افزونه‌های شما نبود، از روش بعدی برای رفع خطای 403 استفاده کنید.

فایل htaccess. (روشی که احتمال بیشتری دارد)

یکی از دلایل عمده خطای 403 Forbidden مشکلی در پرونده htaccess. سایت شما است. فایل htaccess. یک فایل پیکربندی اساسی است که می‌توانید از آن برای راه‌اندازی مجدد مسیرها، محدود کردن دسترسی به همه یا برخی از سایت خود استفاده کنید. برای حل مشکل بهتر است یک پرونده فایل جدید ایجاد کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  • از طریق FTP به سرور خود متصل شوید.
  • فایل htaccess. را در پوشه اصلی خود پیدا کنید.
  • یک کپی از فایل را در رایانه خود بارگیری کنید (همیشه تهیه نسخه پشتیبان ایده خوبی است.)
  • پس از داشتن نسخه پشتیبان در رایانه، فایل htaccess. را از سرور خود پاک کنید.

اکنون اگر مشکل از ایراد از htaccess باشد، باید بتوانید به سایت وردپرس خود دسترسی پیدا کنید. حال وارد وردپرس خود شوید و کارهای زیر را انجام دهید:

  • از منوی سمت راست به بخش “تنظیمات > پیوندهای یکتا” بروید.
  • روی گزینه “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه کلیک کنید (نیازی به ایجاد تغییر نیست، فقط روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید)

به این ترتیب فایل htaccess دوباره ساخته خواهد شد.

این مورد معمولاً برای وب‌سرورهای آپاچی اتفاق می‌افتد.

بررسی قالب وردپرس

به مانند هرآنچه که در بخش بررسی افزونه‌ها توضیح دادیم، این اتفاق ممکن است برای قالب نیز پیش بیاید. برای بررسی این که آیا مشکل از سمت قالب است یا خیر یک بار قالب پیش فرض وردپرس را فعال کنید. حال سایت را دوباره بارگیری کنید. اگر مشکل از قالب شما باشد، با تغییر تم خطای 403 وردپرس باید برطرف شود.

CDN را غیر فعال کنید

اگر ارور 403 را در بخش تصاویر، JavaScript یا CSS دریافت می‌کنید ، ممکن است مشکلی در CDN شما باشد. در این حالت توصیه می‌کنیم CDN خود را به طور موقت غیرفعال کنید و سپس سایت خود را بررسی کنید که آیا کار می‌کند یا خیر!

تماس با شرکت میزبان

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کردید و باز هم نتوانستید خطای 403 را رفع کنید، ته ته تهش با پشتیبان هاست خود در تماس باشید. 🙂

هرگونه برداشت از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

تمامی حقوق به Mehran Software تعلق دارد .